Klikbeyt (ingl. "Clickbait") — Internet-mediada foydalanuvchilarning e'tiborini jalb qilish va ularni ma'lum bir maqola, video yoki havolani bosishga majbur qilish uchun ishlatiladigan taktika. Klikbeytning asosiy maqsadi — havolaga bosishni va ko'rishni ko'paytirish, bu esa, reklama daromadlarining oshishiga yoki kontentning mashhurligiga olib kelishi mumkin.
Klikbeytning ba'zi xususiyatlari:
1. Shov-shuvli va qiziqarli sarlavhalar:
· Klikbeytli sarlavhalar tarkibida, odatda, o'quvchining qiziqishi yoki hissiy javobini keltirib chiqaruvchi so'zlar yoki iboralar mavjud.
· Misollar: "Dahshatli kashfiyot!, Siz bundan keyin nima bo'lganini tasavvur ham qila olmaysiz!”.
2. Noaniqlik va sirlilik:
· Klikbeytli sarlavhalar ko'pincha o'quvchini ko'proq bilishga undash uchun ma'lum darajada noaniqlik qoldiradi.
· Misol:"Yulduz hayratlanarli sirni yashirmoqda"
3. Tasvirlardan foydalanish:
· Klikbeyt diqqatni jalb qilish uchun jozibali yoki sirli tasvirlarni o'z ichiga olishi mumkin.
4. Qandaydir ajoyib yoki eksklyuziv narsani va'da qilish:
· Klikbeytli sarlavhalar o'quvchilarga boshqa joyda bila olmaydigan noyob narsani va'da qiladi.
Klikbeyt e'tiborni jalb qilishi mumkin bo'lsa-da, kontent kutuvlarga mos kelmasa, u o'quvchilarning xafsalasini pir qilishi mumkin. Shu sababli, bunday sarlavhalarga bosishdan oldin tanqidiy fikrlash va axborotni tekshirish muhimdir.